Veľký Choč

Veľký Choč má výšku 1 611 m. n. m. a je najvyšším vrchom Chočských vrchov, viditeľný z celej Dolnej Oravy a od Štrby. Vrchol je turistami veľmi vyhľadávaný.  Považujú ho za najkrajší vyhliadkový vrch Slovenska.

Veľký Choč  Veľký Choč

Vyrážame z dedinky Valaská Dubová, auto sme odparkovali pri miestnom futbalovom ihrisku. Odtiaľto ideme po modrej značke, prechádzame cez dedinu. Ešte sa pristavujeme pri turistickej informačnej tabuli, kde pozeráme rôzne tipy, ako sa dostať na Veľký Choč. Pokračujeme aj s kamarátkou v turistickej ceste po modrej značke. Cesta je zo začiatku trošku hlinená, ale potom prejde do kamenistej. Na mojej turistickej ceste sú aj prístrešky  a dve studničky, v ktorých je pitná voda. Blížime sa k miestu, ktoré sa volá stredná Poľana kde sme si urobili aj malú prestávku po našom dvojhodinovom stúpaní. Po načerpaní  síl pokračujeme po modrej značke k ubytovni Choč. Nejde o hotel, ale o miesto, kde sa dá prespať a schovať pred búrkou. Je tu udržiavaný poriadok, čo nás milo prekvapilo. Odtiaľto sa vraciame späť na strednú Poľanu, je to asi 5 minút cesty. Od tohto bodu je to k nášmu cieľu 25 minút. Ideme cez horu k červenej značke, po vyjdení z hory sa pred nami ukazuje krásna zasnežená krajina, miestami ľad. Nasadíme si radšej mačky a pokračujeme ďalej. Po pár metroch vidíme kosodrevinu. Na našej ceste k vrcholu zdoláme úsek s reťazami a už je vidieť vrchol veľký Choč.

Z vrcholu je výhľad na všetky svetové strany, pri dobrej viditeľnosti je vidieť až do Poľska a na Moravu. Okrem Chočských vrchov je veľmi dobre vidieť blízku Malú Fatru a severnú časť Veľkej Fatry, Nízke Tatry, Západné Tatry, Oravské Beskydy, Oravskú Maguru.

Tento výlet si zopakujem, ale aj s prespaním na hoteli Choč. Spojím to s východom alebo západom slnka. Celkový čas 2:30hod. od parkoviska na veľký Choč. Len treba rátať s tým, že hore môže nepríjemne fúkať vietor. Ale ten výhľad určite stojí zato.